söndag, november 11, 2007

Strålande helg

Det har varit ett strålande väder, men också en strålande helg. För en gångs skull känns det som om jag har gjort en hel del och samtidigt fått vila. Annars är det antingen det ena eller det andra; slappa hela helgen eller varje minut planerad.

I fredags var det dags för pappa att lösa in sin födelsedagspresent från i somras. Vi åt kräftsjärtssoppa och havskatt på Skojarbacken, och det gick inte av för hackor. Kom upp ganska tidigt dagen efter så det blev lite tvätt och städning. Precis innan solen dök ner i molnen vid horisonten så tog jag mig en bra promenad i den lite väl friska luften. Gick förbi Frölunda Torg och bort mot Näset och Askim, sen vände jag lite mot Sisjön innan det var dags att vända hem. Ingen naturupplevelse direkt men kul att gå på nya ställen. Glömde att kolla hur långt det var eller hur lång tid det tog så jag tog samma runda idag.

Lagade "min" enkla currylax till Kajsa och Mike, och så blev det några flaskor rött till det. Eller mest efter maten i alla fall. Fick sova ut lite idag, pluggat lite och så förutom promenaden även lite gym och TV. Bra helg helt enkelt!

Inga kommentarer: