måndag, juli 13, 2009

Underbara Island

Har varit hemma knappt en vecka nu och det känns fortfarande som om detta är helt klart en av de bästa resorna i mitt liv. Helt fantastiskt har vi haft det. Skulle kunna skriva om det hur mycket som helst. Det skall nog bli en liten reseberättelse tillslut.


Har inte sett alla mina bilder ännu, men klart är att det är svårt att göra detta enormt häftiga land rättvist på bild. Har letat upp några stycket som på inget sätt kan representera varken hela resan eller "de bästa", men var tvungen att dela med mig i alla fall. Senare kommer det ett mer komplett album, men det kommer ta lite tid. Har en massa andra bilder före i kön!


Glaciär går över i delta och senare hav.


Matlagning vid den vackra Jökullsjön Jökulsarlon.


Här låg jag på mage och fotade över kanten.
Lava som mött havet.

På "Frost and Fire" bodde vi riktigt bra, badade i härliga utomhus pooler och tittade ut över bergen med vit rök från varma källor eller annan geotermisk aktivitet,
Stort grustag med röd sand.

1 kommentar:

Jessica sa...

Verkar ju helt underbart!! Aker du tillbaka, sa hanger jag garna med! Skulle vara kul att se nagot annorlund och vackert, exotiskt pa ett annat satt an man forst tanker pa (typ vastindien, som jag annars hakat upp mig pa just nu... ;) )