tisdag, februari 05, 2008

90år

Jag har inte så mycket av min "nära" släkt kvar. Därför kan de som på pappret egentligen känns som lite avlägsna släktingar, kännas lite extra viktiga. I lördags var jag på kalas för min farfars syster, Ingrid. Hon har precis fyllt 90 och är bara så där tokigt underbar. Min faster sa att Ingrid var hennes idol. Jag tror att vi är många som vill bli som Ingrid om vi blir riktigt gamla.

För 10 år sedan fick Ingrid en PC, som hon har suttit och skrivit på sedan dess. Hon har skrivit om sina föräldrar, sitt liv och sina 11 syskons liv. Min farfar Sven var en av dem, så jag har varit lite nyfiken på vad det blir av hennes knappande på datorn. Lite dumt egentligen, för det är bara till att ringa eller åka för att hälsa på henne. Hon bor i stan, är lätt och rolig att umgås med men ändå så gör jag det inte. Det är verkligen synd. Men Ingrid är häftig hon. Av allt hon har skrivit har hon gjort en riktigt bok! Den hade hon tryckt upp i ett mindre antal ex lagom till sitt kalas och så fick alla syskonbarnen var sin bok (bla min pappa). Ser verkligen framemot att läsa den. Bläddrade lite i exxet pappa fick och hon verkar skriva på ett riktigt bra sätt som gör historierna än mer intressanta.

När man öppnar boken så får man först se en underbar bild på Ingrid från länge sedan. Kortet är taget då hon har varit med i en hårvisning/tävling eller liknande.





Kalaset hölls i en lokal i Guldheden. Jag och min kusin Staffan var väl de enda under 50 tror jag, men det var sååå trevligt. Ingrid har två showande barn som hade skrivit låt till henne som de framförde, och det var givetvis med en stor glimt i ögat. Här är en bild på Ingrid när hon berättar om sin bok.



Jag tog lite mer kort, som hamnar under kategorin "familjebilder" och hamnar då inte i mitt "show off" album ;o) Inte så intressant om man är utomstående men
här finns det albumet.

Förresten, nu är jag lite inkonsekvent och byter typsnitt mitt upp i mitten (?) av bloggandet. Take it or leave me ;o)

Inga kommentarer: