fredag, augusti 29, 2008

Klarvaken?

Jag har fått chansen att prova på en väldigt avancerad väckarklocka; aXbo Sleep Phase clock.

Har läst om den på Internet innan, och det finns många nöjda användare, men det nätta priset på ett par tusen har gjort att jag inte riktigt har blivit så desperat över mina morgonvanor att jag har slått till. Men nu får jag låna jobbarkompisens! Spännande, fick den idag och skall testa redan till helgen.

Idéen med klockan är att man har ett armband på sig som registrerar dina rörelser (som du sen kan tanka in i datorn och få kul kurvor att titta på). Rörelserna motsvarar hur hårt/lätt du sover och klockan passar då på att väcka dig när du sover som lättast i närheten av den tiden du vill komma upp på morgonen. Har du ingen lätt sömn alls då gör den ändå sitt bästa för att få upp dig. Kommer väl en recension så småningom!

Bilderna är från Klarvaken.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur funkade den??