onsdag, april 26, 2006

Deklaration

Ja då var det dags igen, att göra den där deklarationen. Jag kände mig äntligen glad att slippa deklarera min F-skatt, som jag inte har kvar. Men med en närmare titt så var det inte så bra. Tack vare att jag har gjort det tidigare så förväntas men att fortsätta göra det.. lite konstigt eftersom skattsedeln är tillbakadragen sedan 2 år tillbaka, drygt. Ringde till Skatteverket och kön på drygt 100 samtal före bekräftade min onda aning att det skulle ta tid. Men hör och häpna, det tog bara ett par minuter eftersom de har ca 170 pers som sitter och svarar på frågor nu i deklarationstider. Jag blev paff och fick iväg ett litet mail via en "ris&ros-länk" på deras hemsida, och tackade för servicen. Jag kan ju inte bara klaga på saker ;-) Svaret var väl så där å andra sidan. Jag slapp fylla i blanketten för näringidkare men jag får inte tillbaka den överskjutande skatten i sommar utan får vänta till december. Men jag behöver väl julklappspengar även iår! Snurrigare är det ju dessutom att jag nu funderar på att ansöka om F-skatt igen, så nästa år blir ett vanligt år och sen är det igång igen .. eller ? Ja ja den tiden den sorgen!

Jag såg förresten Kalle och Chokladfabriken på DVD häromdagen. Himla kulig och lite konstig. Men väldigt söt! Vet att jag läste lite böcker av Roald Dahl när jag var liten, men inte den tyvärr.

Med köttbullar i lunchmagen skall jag jobba vidare nu, todeloo!

Inga kommentarer: