tisdag, april 25, 2006

Tjejmiddag (eller snylthelgen fortsätter)

Igår var det dags för april månads tjejmiddag. Det var dock ett visst bortfall, Cissi kunde inte vara med och jag lämnade min kamera hemma... Det skulle jag inte ha gjort! Efter maten drog sig Lina hem innan det blev för mörkt, hon hade glömt lyset hemma. Ja hon cyklade, den lilla hurtbullen! Kvar hos lilla-Lina var jag och Maja, och Lina överraskar oss med att ta fram en hemmaversion av ett spel som jag tidigare bara sett i spelarkaderna på Liseberg. Linas variant heter Stepmania och går ut på att man skall typ dansa! Låter lite märkligt men på skärmen (datorn) spelas en musikvideo och ett mönster av pilar visar hur du skall sätta fötterna. Du står på en liten matta som kan känna av om du gör rätt. Det är ganska svårt när man är ny så det är himla roligt! Jag tog några bilder med mobilen, får se om det blev något bra sen.

Lina hade som vanligt gjort jättegod mat. Vi fick fisk- och skaldjurssoppa med räkor till förrätt, egen “kebab” på fläskfilé till huvudrätt och egengjord hallonglass till efterrätt. Lina har glassmaskin och det blir verkligen gott varenda gång vi har fått! Mumma!

Inga kommentarer: