måndag, mars 31, 2008

Adressändring

Då var det äntligen avklarat, den där flytten. Men vad skulle jag gjort utan all hjälp? Och då framförallt Linas hjälp?? Trots erfarenhet från en hel del flyttar, hade jag totalt missbedömt vad jag samlat på mig de sista åren (innan Järnbrottslägenheten var det faktiskt inte så mycket, kom ju från 29kvadrat då!). Hade blivit riktigt snålt om tid om inte Lina hade hjälpt mig att packa på lördagen. Vi körde dessutom lite saker det nya samt lite städ i det gamla. Igår var det stora flyttlasset med massa snälla vänner, städning där Lina igen drog ett lass och som om inte det var nog, hade hon mer energi än mig till att börja ställa iordning i det nya. Sovrummet blev nästan klart!!

Trött som bara den i kroppen men otroligt glad över en finfin lägenhet jag kommer ha det mycket bra i!


Maja hade fixat bästa lastbilen, här står hon och visar flyttmusklerna, medan Mattias och Jenny är lite mer diskreta.



Maja och Lina gör tummen upp bakom den mörka rutan.



Tapetvalet i vardagsrum, vita väggar med lätt smal rand, och en tokigt tuff svart-silver vägg. Med blommor!




"Hotell-badrummet" som jag kallade det.

"Kan man ha brunt i sovrummet" undrade Lina när det var dags att välja tapeter (det var ju hon som valde åt mig!) Klart man kan! Notera det gamla men snygga golvet. Luktade dock inte mumma när vi kom in första gången. Lina och jag ville gå runt och titta på allt fint, men lacken fick oss båda att gråta och hitta ganska snabbt till balkongen.



Sist har vi köket, mycket trevligt.
Synd att det är så stökigt nu bara...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fan vad fint! En san har lya i Amsterdam skulle kosta dig 1500 Euro. Var glad! :D

Anonym sa...

Shoot! Fasiken va fin! Det e bara till att gratulera till tjusig lägenhet o lyckat tapetresultat!

(för få uttropstecken?! här kommer fler!!)


!!!!!