onsdag, mars 05, 2008

Tillbaka i spåret men med vidare blick

Nu är jag hemma igen efter en underbar resa, kan knappt vänta att få visa bilder och berätta mer. Vi har hela tiden både mått bra och haft det väldigt bra. Vi hade några motgångar precis i slutet då planet från Costa Rica fick vända tillbaka då någon kanske känt en kanske konstig lukt. Samma plan flög oss till NYC 8 timmar senare och vid landningen var det visst någon som kanske kände något igen. Vet inte vad det var men fram kom vi om än dock mitt i natten. Sista dagen i NYC blir Johanna bestulen på sin plånbok, vilket inte var så rolig avslutning. Tyckte dock att hon tog det väldigt bra och hoppas att ingen av oss tänker på det i första hand när man ser tillbaka på resan. Vi fick ju dessutom uppleva en alldeles äkta amerikansk polisstaion. Precis som allt annat i NYC så ser det precis ut som på TV. Det kunde vart värre, vi kunde ju varit på polisstationen för att vi själva hade ställt till med något ;-)

Hem till en lite tommare lägenhet, har sålt mina soffor då det skall bli uppgradering i det nya vardagsrummet efter flytten. Lina (B) har på alla sätt och vis ställt upp för mig när jag vart iväg. Vattnat blommor, tagit bort post, sålt en soffa, fyllt på kylen och DESSUTOM valt tapeterna till min nya lägenhet för det kunde inte vänta tills jag kom hem. En inte alltför enkel uppgift, men jag har sett prover på hennes val och det kommer att bli kanon! Förresten kommer Lina B snart (eller ganska snart iaf) bli Lina A! Precis innan jag reste offentliggjorde de att de skall gifta sig i augusti! Jag är dessutom jättestolt efter att ha blivit tillfrågad om att vara tärna.

Som jag filosofiskt har skrivit i rubriken, man kommer snabbt ner i sitt gamla spår igen. Jag tycker dock aldrig att jag känner att mitt spår är särskilt djupt, och efter en sådan här resa så är blicken lite vidare och sinnet lättare.

Inga kommentarer: