lördag, mars 22, 2008

Jakt på påskafton

Fick syn på en hårig söt sak genom fönstret nu på förmiddagen. Blev genast ivrig att sikta och skjuta några skott på den, men när jag öppnade fönstret för att sticka ut pipan så blev den givetvis lite rädd och sprang iväg. Bestämd att göra ett tuffare försök än så, blev nattlinnet kvar under när jag slängde på mig så varmt som möjligt på så kort tid som möjligt och så började jakten runt om här i skogsområdet bakom mitt hus.

Jag siktade flera gånger men den var kvick som attan så jag hade ingen större framgång och jag fick fortsätta att jaga efter den. Tårarna rann i den kalla vinden, näsan rann, kölden bet i kinderna och det kändes som om när som helst trillar jag och slår mig på en isfläck.

Men när jag har slår av lite på takten i jakten för det känns som jag har tappat bort den, så inte alls långt i från mig i träd ser jag den. Sittandes i lugnan ro. Nej det var inte påskharen jag jagde och lyckades skjuta, det var....

Inga kommentarer: