söndag, november 05, 2006

JAG ÄLSKAR MAT

Jag kan stolt säga högt att jag är en matälskare, kanske lite väl mycket, vilket har satt sina spår. Har under helgen inlett en faste-period och dag 2 helt utan mat som kräver tuggtekniken är nästan över. Trappade ner på maten i två dagar och nu har två dagar till gått med flytande mat helt enligt ett program köpt på hälsokosten. Allt är gjort på frukt eller grönsaker, jag kan alltså inte köpa yoghurt eller annat som skulle kunna göra det lite roligare. De har faktiskt gått bättre än jag väntat eftersom jag fortfarande håller på, men just NU för stunden är jag lika rastlös som någon som går på avvänjning av något slag. Knät hoppar upp och ner oavbrutet när jag sitter ner. Tror att sängen är det bästa alternativet nu när klockan börjar bli sent dessutom. Fastan är nyttig på många sätt men jag har testat för att ge min mage lite lugn och ro några dagar så den kanske blir på lite bättre humör sen.

Innan helgen hade jag något planerat varje dag, men inget av det blev av. Dessutom har det varit ovant att få i sig så mycket vätska som nu under detta program så jag har mest haft en kopp framför mig hela tiden. I lördags var jag ute en sväng i skogen vid Rudalen, underbart höstväder! Men idag var jag bra skakis i benen så det fick bli att vara hemma. Undrar hur veckan kommer att bli ... kommer jag att fixa detta?

Inga kommentarer: