söndag, november 12, 2006

Swoop

Antingen var det regnet eller mina tidigare vanor som gjorde att jag slog upp ögonen 07.20. Lite väl tidigt för att vara lördag tyckte jag, skulle ju dessutom en sväng på stan på kvällen. Och har jobbat hela veckan. Ja argumenten var många för att ligga kvar. Nackdelan med att somna om är att, i alla fall jag, vaknar och är väldigt "mossig". Kom därför upp vid tio, lite senare än tänkt men i alla fall. Gjorde det nödvändigaste och träffade Cina på en parkering nära Sisjön, sen åkte vi till sjön och var ute och gick med hennes sötnosar i 1,5 timma ungefär. Lyckades att hålla oss från regnet, men det var ju otroligt blött på marken. Det där gummistövels inköpet kommer bara närmare, men helst skulle jag vilja ha något som är bättre att gå i. Vi avslutade med en fika på McDonalds, alltså inga hamburgare och sen var det dags att åka hem och byta om.

Svängde in på Frölunda torg för att boka klipptid och förundrades över att det alltid är mycket folk som är ute och handlar å helgerna. Hur mycket saker behöver vi egentligen?

Tog en snabbis ner till mamma, skulle hjälpa henne med några saker men han inte stanna så länge för jag hade andra planer. På vägen ner blev jag sen för det var översvämning på motorvägen och köer. Måste ha regnat en hel del det senaste dygnet. Sen var det 100% ur Unon på vägen hem. Lämnade mamma vid 17, åkte hem, bytte kläder, fixa lite med frisyren, smink och ta ut pengar, sen satt jag faktiskt på en korg på Avenyn ca tio över 6. Ibland kan hon ;-)

Vi hade en liten träff med de tjejer som har gått i vår klass i Halmstad. Det var inte sååå många som kunde komma men vi var 7 och det var ganska bra ändå. Åt en god middag på Farellis ( sallad för mig som fortfarande trappar upp) och sen gick vi till Ruby för en drink. Ingen alkohol ännu för min del, men det kommer fler tillfällen och väldigt snart dessutom.

Nu vet jag inte vad jag skall göra, snart sova, men det känns inte riktigt dags. En känsla i kroppen,.. nä inte än. Men det var lördagen i alla fall. Det sa bara "swoop".

Inga kommentarer: