tisdag, juli 11, 2006

Båstad och italiensk pizza

I fredags så åkte jag lite tidigare från jobbet för att klippa mig. Jag har nästan alltid klippt mig på billigaste stället jag kommit över, men nu när hushållsekonomin blivit lite så har jag letat upp ett ställe där det finns lite mer möjligheter. Mest letade jag efter en frisörska som jag tyckte om och där man får en bra kontakt så att man har något kul att prata om också. Har gått hos henne ett år och gillat allt hon har gjort. Nu har hon bytt salong och jag bokade tid där istället. Hade inte en tanke på att det kanske skulle vara dyrare, tänkte väl att det är mer eller mindre samma. På vägen in tänkte jag däremot att jag är korkad som har en frisör i Gbg, vilket gör att jag alltid måste gå tidigare och dessutom sitta i köer och leta parkeringsplats som en tok. Men så hävdade jag för mig själv att det är inte så ofta som man gör det så det kanske det är värt. Men någon timma senare när jag skulle betala min klippning och den var nästan 50% dyrare än innan så kändes det tveksamt om jag verkligen skall slå knut på mig själv och plånboken bara för att ha ett trevligt samtal under klippningen. Ibland känner jag mig bara dum, och har dessutom svårt att säga nej..bokade nämligen en ny tid...

Efteråt träffade jag Lina på stan och vi strosade runt en stund och gick sedan till Toscana och åt lite Italiens pizza och efterrätt. Satt i solen och tittade på när de höll på att flytta ur en lägenhet på andra sidan gatan. Lite småkaos verkar det vara för alla som skall flytta. Bra underhållning för oss i alla fall.

I lördags skulle jag till Båstad och tänkte att det var ju sååå himla länge sedan jag var på IKEA så det kanske inte hade vart tokigt att svänga in där en kortis ... Så jag kollade även om Lina ville hänga på, behövde inte fråga 2 gånger om jag säger så... Det är nämligen så att IKEA-katalogen kommer i början på hösten (slutet på sommaren?) och veckorna innan dess så kommer det ut mer nyheter i varuhusen än vad det annars är så vi var ju tvungna att kolla läget så klart!

I Båstad träffade jag mitt gamla gäng från Sexmästeriet i Halmstad. Några av dem har jag inte sett på kanske 3 år och så var det för de flesta av oss. Vid första anblicken så kändes det lite annorlunda, men en halvtimma senare var allt precis som vanligt. Jag hade faktiskt glömt av hur mycket kul vi har haft och hur lätt vi har kul tillsammans. Vi var i helgen 11 (av 16) som kunde komma och vi var bjudna till Åsas föräldrar hem i Kattvik utanför Båstad. Ett helt underbart ställe, lite av ett paradis faktsikt! Gångavstånd ner till havet och så underbar natur! Vi kom dit på eftermiddagen, fick lite tilltugg och bubbel, spelade kubb och gick sen ner och badade. Sen skulle det lagas lite mat och det blev grillat med färskpotatis och jordgubbar med glass till efterrätt. Sen slank det väl ner en öl eller tre den kvällen också...Jag sov under bar himmel ute på balkongen vilket var väldigt skönt men gav mig halsont :( frukost tillsammans och mer bad och slappa dagen efter. Väldigt lyckad helg!




På vägen hem stannade jag en sväng hos mamma för att äta lite, jag hade vart på Laxbutiken och handlat innan :) och sen bar det hem för att titta på VM-finalen. Men oj vad trött jag var ...

Igår var jag hemma hos pappa en sväng efter jobbet. Hjälpte honom med några Blocket-annonser och så tittade vi på MC-annonser.. jag är nämligen lite sugen på att köpa en MC till hösten.. får väl se hur det blir med det där.

Idag; regn, regn och regn. och jobba klart.

Over and out.

Inga kommentarer: