söndag, juli 02, 2006

Dator-ångest

Jag har verkligen dragit mig för att sitta vid datorn den senaste veckan. När midsommar var över så har jag gått in för jobbet, men också inte orkat sitta mer vid datorn sen när jag kom hem.

Apropå midsommar. Den var väldigt lyckad! Det brukar ju inte riktigt vara så på midsommar annars, inte för min del i alla fall. Hittar man på något blir det lätt lite krystat eller bara en himla massa saker att ordna. Hittar man inte på något direkt så känner man sig lite av en looser, helt obefogat faktiskt. Jag var i alla fall medbjuden till festen Maja skulle på. Den skulle hålla till vid en sommarstuga ute på en liten ö utanför Orust. Jag kände mig mycket välkommen även om jag var främmande och nästan självinbjuden. Totalt var vi nog 15-20 pers. Allt var kanon utan vädret som var OK. Det blåste så mycket att tältet vi skulle sova i bara vägrade att stå upp.
















Annars såg omgivningarna ut så här ungefär:
(fick visst med ett litet sommar-skoj-bråk i förgrunden...)

















Dagen efter (när jag hade sovit i en båt (bot?) i stället för det vissna tältet) så blev det en liten utflykt till Gullholmen för glassätning innan det var dags för hemfärd. Det var faktiskt soligt även om det inte riktigt ser ut så.

















Väl hemma så ville man egentligen bara krypa upp soffan och stanna där en dag eller så men det var ju VM-fotboll ... går ju inte att missa Sveriges matcher hur som helst. Dessutom trevligare att göra det med sällskap så jag fortsatte att glida på min räkmacka in i vardagsrummet till några av midsommarfirarna. Men sen när jag kom hem så var det inte svårt att somna!

Under resten av veckan har det vart lite blandad kompott. Fikat med Jessica ( och ätit Karmas helt underbara morotskaka), haft ett litet möte med JAK och jobbat över ett par kvällar. Nu börjar ju semestern närma sig och det märks. Alla jobbar så hårt så att när man väl får sin semester är det stor risk att man inte orkar njuta av den tillräckligt.

För att avsluta den här lilla rapporten så har jag ikväll äntligen varit på konserten med Robbie Williams. Vet inte hur länge sedan det var som jag köpte biljetten men det var nog snö då i alla fall! Lina var här hos mig innan. Vi käkade lite och gjorde oss i ordning men det var ingen förfest direkt för Lina var lite svajig sedan dagen innan.

Det var en väldigt bra konsert med hög nivå på underhållningen. Robbie verkade ärligt glad över att det bara är tre, riktigt stora, artister som har fyllt Ullevi två dagar i rad innan honom. Och då pratar vi om Rolling Stones, Bruce Springsteen och så tror jag att det var Sting. Bra konsert, men det är bara att inse att det kommer nog aldrig något som slår U2´s från förra sommaren. Ömma ryggar och fötter gjorde en kort vända på stan för en kall go öl. Otroligt mycket folk överallt och strul med spårvagnen gjorde att jag var hemma ganska sent .. igen.

Inga kommentarer: