tisdag, juli 25, 2006

Njuter av ledighet

Ja vad skall man säga? Jag njuter verkligen av att bara vara ledig:

måndag: hemma i lägenheten, bara njuta av läget och titta osunt många timmar på TV. Avslutade dock dagen på Linas balkong med jordgubbar doppade i vit och mörk choklad, BEGÄR!

tisdag: vid havet i Särö med Lina (B), solade och badade, men lyckades visst somna lite i solen och bli röööd. Tjejmiddag hos Maja, Cissi var sjuk och kunde tyvärr inte komma. Vi satt på Majas balkong och åt underbart god mat och drack rött vin.

onsdag: var äntligen och hälsade på Cina i Gällinge, eller på Bräcke Gård rättare sagt. Svängde även förbi jobbet och kollade av mailen

torsdag: jag och Jenny var på turné. Åkte och hälsade på hästen som hon rider ett par dagar i veckan, var i Öjersbo och badade och sen var vi hos Mia och hjälpte henne med hästen Harald som håller på att köras in. På kvällen lagade Mike mat till mig, mumma.

fredag: oj, inte hände det mycket här. vädret lite sämre och jag tog egentligen bara en promenad och pratade med Helena i telefon (som är hemma tillfälligt från Amsterdam)

lördag: Helena och hennes mamma hade varit på shoppingtur och stannade förbi hemma hos mig med lunch. På kvällen var det några öl, mys och snack hemma hos Maja.

söndag: tog en promenad men det var nästan lite väl varmt att vara ute på dagen. Dock tar det bara knappt 20 minuter att gå bort till den större mataffären, inte så illa väl? tog mig ner till mamma och träffade min moster som var på förbi-resa och sen grillade jag och mammsen.

måndag: inte så mycket sol men bra temperatur. låg med Helena vid havet hela dagen på ett ställe med ingen annan. Badade och hade god picnic. På kvällen blev jag bjuden hem till Helenas faster för underbar grillning!

Ja så här hoppas jag att det fortsätter ett litet tag till .. =)
nu skall jag i alla fall till Skåne och blir borta några dagar. Tjipp!

Inga kommentarer: