fredag, juli 07, 2006

Seminarie

Söndag till onsdag annordnade JAK ett sommarseminarie där man har chans att gå på föreläsningar inom ett i förväg bestämt tema, träffa andra JAK-medlemmar från hela landet och de som jobbar med JAK på riksnivå. Det påminde väldigt mycket om studentkonferenserna som SFS (Sveriges Förenade Studentkårer) anordnade för oss i Studentkårerna på den tiden det begav sig.

Jag tänkte gå lite reflektioner om detta vid ett annat tillfälle, men det var i alla fall intressanta och sköna dagar. Vi höll till uppe i Järna, strax innan Södertälje och den lilla Unon var oss trogen hela vägen.

Tillbaka till jobbet idag trodde jag skulle kännas som en chock, många saker som ligger och väntar och allmän panik inför semestern, för alla! Men jag har känt mig väldigt "ostressad", även om jag inte är så stressad annars heller, så har det varit en stor skillnad. Kanske var det vädret som har tagit eggen av mig eller så har jag helt enkelt fått bra avslappning i Järna.

Efter jobbet kände jag mig i alla fall som en åldring. Värmen hade tagit all energi och jag orkade knappt ta mig hem kändes det som. Nja lite överdrivet kanske men från bilen till lägenheten övervägder jag att lägga mig på en gräsmatta och ta igen mig en stund. Det blev istället så att jag vilade hemma några timmar (lägenheten kändes sval även om det var 27 grader här) och sen en kvällspromenad med underbar dusch som avslutning.

Bidrar med en bild från Järna. Stället vi höll till på är känt för sin arkitektur som synes:

Inga kommentarer: