måndag, juni 19, 2006

Fullt ös i Göteborg

Det var några dagar sedan jag skrev vad jag hittade på. Skall ja skriva en liten sammanfattning? Ja det är ju jag som bestämmer så så blir det =)

I tisdags var det igen så där underbart väder och vi som träffas i JAK Göteborg emellanåt skulle ha en liten "get-together", en pic-nic i Slottskogen. Det var trevligt och vädret var som sagt kanon och de som hade fixat maten hade verkligen lyckats. Tiden gick snabbt, jag fick mest pratat med Jeanette, min ena bonussyster och hennes dotter, sen var det redan dags att packa ihop. Jag hade bestämt träff med Carlos efteråt för att vi skulle fota lite i Slottskogen (han har precis köpt en systemkamera). Dock var Flamingosarna inte ute så jag var lite besviken. Vi gick dock upp till utsikten och fotade lite solnedgång och pratade kamerateknik. Sen var det kallt och sent och jag fick ta och åka hem med Unon så att han inte somnade på fel parkering.












Den sista, väldigt röd-gula bilden är egentligen ett misstag och skräpan var inte inställd men reeultatet blev lite charmerande ändå tycker jag.

På torsdagen var jag och besökte en annan bonussyster, Mia. Hon ville har lite hjälp med sin unghäst som hon håller på att köra in. En otroligt fin fjording som heter Harald. Egentligen hjälpte jag inte till särsilt mycket men det är i alla fall
lättare att vara två i vissa situationer. Hennes små tjejer passade på att rida lite också på Haralds tjejsällskap, en söt liten ponny som heter Storma.






















Äntligen fredag kändes det som. Har blivit lite bortskämd det senaste med att jobbar korta veckor. Eller vet inte om det är så bra egentligen, det blir så himla mycket att göra de dagar man jobbar istället. Fredagskvällen var i alla fall hemligt sällskap, filmen the Island och gul kolsyra.









Njöt av helgen så mycket jag kunde, men samtidigt hände det så otroligt många saker i stan så det gick liksom inte hålla sig borta. Var inne och tittade på Tunnelloppet, man skulle ju inviga den nya Götatunneln. Patrik skulle springa loppet så jag vaktade saker och passade på att fotografera.















Senare på kvällen så tog Maja och jag Älv-snabben till Lindholmen. Där och på många andra ställen var det fullt party, dels för tunneln och dels för att den slutliga målgången för Volvo Ocean Race hade stått under dagen. Vi åkte dit för att lyssna på Håkan Hellström live. Satt på en kajkant en bit ifrån och lyckades välja en plats precis jämte en kändis från Halmstad. Alltså en kändis för mig och Maja. Henne har jag inte sett på något år, så det var kul. Ironiskt var väl att sist jag såg henne var på en annan konsert. I hamnen där vid Lindholmen låg också race-båtarna så man fick glutta / fota lite ...




































Maja och jag gick sen in till stan för att "joina" några vänner till henne som höll till på Nivå. Egentligen var det en svensexa som vi "traschade", men de hade å andra sidan hållt på i många många timmar. Kul att vara ute lite, kändes som att det var ett tag sedan. Tog väldigt lång tid att ta sig hem bara så jag var väl inte hemma vid förän vid fyra. Inte sent för mig, men när man började tänka på refrängen vid två-snåret så längtade man ganska mycket efter sin säng.















Så ja Maja, här kommer bilden, den är ju för bra för att inte vara med!
















Sen skall jag vara ärlig att säga att på söndagen låg jag apatisk i soffan vid TV i alldeles för många timmar. Hade inget med bakfylla att göra, jag vara bara LAT. På kvällen fick jag i alla fall en utflykt när jag var hos Mia igen och hälsade på hennes hästar igen. Passade på att handla och ta svängen förbi pappa och Barbro. Blev sent, blir alltid det på söndagar av någon anledning, jag vill og förlänga helgen eller nåt.




Inga kommentarer: