torsdag, juni 01, 2006

"Valpmorska"

Stress, stress och stress precis hela dagen på jobbet. Har kännt mig lite pressad över allt som skall hinnas med utanför jobbet också. Men nu är det bara att inse att allt inte kommer att gå. Mamma ringde nämligen vid halv två idag och sa; "Nu är det dags, Frida har värkar". Frida är en av mammas söta hundar och hon har varit extra rund om magen det senaste. Mamma vill gärna ha lite hjälp och stöd för sist gick det inte så bra och att köra till djursjukhuset och samtidigt kolla på vad som händer med lilla hunden är svårt, så jag har sagt att jag är chaufför om det behövs.

Efter ett tag kom det en valp, men den var visst inte i något vidare skick så den tog bara ett par andetag, sen var det över. Sen kom det inte mer hur mycket än lilla vovven kämpade. Jag tog bilen till Åsa, körde mamma och Frida till Hisingen i eftermiddagsrusningen. Där tog det en fyra timmar eller så och ut kom en otroligt liten, söt och mörk tjej, men inga fler syskon. När det väl gick så gick det bra, men innan dess var det olika dropp, röntgen och grejer. Sen på vägen hem var det givetvis vägbygge i 'Tunneln' så det gick inte särskilt fort... Jag kom hem nu vid halv tolv.. inte riktigt vad jag hade tänkt mig men ack så fin liten tjej det kommer att bli när hon inte ser ut som en liten Alien längre! Nu skall jag packa för min Stockholms-tripp som blir i helgen med tjejerna.


1 kommentar:

Anonym sa...

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»