måndag, augusti 07, 2006

Semesterminnen

Sist jag skrev lite om semestern så hade jag och Helena vart och badat i Särö, så jag tänkte att det kanske är lägligt att presentera en bikinibild (OBS, mycket avslöjande!)










Dagen efter så skulle Helena ner till sin Mormors hus i Höganäs, Skåne. Då var jag inte sen att hänga på, det ligger nämligen precis vid havet och i underbart område. I min från huset ligger en liten båthamn, en pir och en liten strand.



Sov över två nätter i Höganäs och andra dagen låg vi på stranden på ett annat ställe i Höganäs (Margreteberg?). Det var helt underbart den dagen, soligt som alla dagar men med lagom blåst, vattnet var underbart att bada i och det var svårt att inte somna under parasollet!

På kvällen var vi i Viken (strax söder om Höganäs innan Helsingborg) och åt god middag på Hamnkrogen där.

Sista dagen var det riktigt varmt, hot hot hot! Men vi var uppe ganska tidigt och åkte till Helsingör en sväng, bara Helena och jag. Kikade i affärer, satt på ett par uteserveringar och köpte med oss lite alkohol hem.

(dramaten-premiär ...)

(lovely Helly!)

Sen var det dags att åka hem sent på torsdagskvällen. Jag kunde inte vara mer i solen dessutom fick bara en massa utslag :(

Tog det väääldigt lugnt på fredagen men på eftermiddagen åkte jag inte till Kungsbacka och fikade med Jessica på Kharma. Lika gott och trevigt som vanligt :)

På vägen tillbaka hämta jag upp Helena och vi åkte hem till mig och drack lite vin. Sen tog vi en sen spårvagn in på stan och tog en mindre krogrunda. Träffade två kompisar till Maja och två gamla klasskamrater till mig på Nivå. Blev ganska sent även om jag hade planer dagen efter.

Min moster hade bjudit upp mig till sommarstället på Lilla Askerön (nära Tjörn/Orust) på lördagen. Jag bjöd med mig Lina (B) och vi hade en underbar dag med en massa god mat, avslappning och bad.

På söndagen var jag och fikade/lunchade (åt världens största räkmacka!) med Cina som jag inte sett så mycket av på semestern eftersom hon har jobbat. Var sen till mamma för att hämta lilla hunden Oskar som jag var hundvakt åt söndag till fredag. Vi gjorde inte så mycket, jag var dessutom lite krasslig, så här kommer lite soffbilder:

När jag skulle lämna honom hos mamma igen passade jag på att kika in hos Cissi och Ulf-Björn och hur de hade det i deras nya hus. De hade inte ens bott där en vecka än men det var väldig ordning och reda. Superfint ställe med ett bra hus även om det är litet i längden. Läget kunde inte vara bättre, både avskilt och nära in till Varberg. J ättekul att de hittade detta!

Oskar är inte så van vid andra hundar så jag visste inte hur det skulle gå med Wilma,jo att hon är snäll men hur Oskar skulle vara. Efter en liten stund av "skräck" så kom Oskar på att Wilma var ganska rolig. De hade dock lite svårt att dela pinnar och sånt där, av storleksskäl.













Så var det sista helgen innan det var dags att jobba och jag kan inte komma ihåg när jag var så slapp sist. Men det kändes ändå bra. På lördagkvällen var jag och Maja, med 2 kompisar till henne, inne och kollade en sväng på det hektiska Göteborgskalaset/EM-festen. Det var faktiskt inte så katastrofalt som jag trodde, men det är väl för att det precis har börjat kanske. Testade att äta en Langos för första (och sista) gången och tog en ganska tidig vagn hem.

Och idag har jag vart på jobbet igen. Ganska smärtfritt faktiskt. Var mycket piggare än väntat med tanke på att jag somnade någon gång strax innan 4 inatt... Dock däckade jag i soffan idag vid 7 på kvällen eller så, inte så konstigt. Nu är det i alla fall dags att ta tillbaka en lite bättre dygnsrytm. Imorgon skall jag till farbror doktorn och kolla om det är något fel på min hals eller om jag bara har fått en ny röst. Sleep tight!

Inga kommentarer: