måndag, augusti 14, 2006

Spännande helg!

Jag har varit invaggade i en stor hemlighet och det har varit tungt, spännande och roligt. Det är svårt att bära på sånt, varför då? En del, ganska få skulle jag tro, tycker om att få veta hemligheter och njuter av att vara en av få som vet och veta sånt som ingen annan vet. Jag är inte den sortens människa. Egentligen tycker jag inte att det är så svårt men när det är en riktigt riktigt rolig grej så vill man ju dela med sig!!!

För två veckor sedan så ringde Cissi och sa: "Du vet den där inflyttningsfesten vi skall ha, det är egentligen mer än så. Och varför jag berättar det för dig är för att samtidigt fråga om du vill fotografera mig och UB när vi gifter oss?" .. Kommer inte ihåg exakt vad jag sa men typ: "Är du tokig eller??!". Jag ville så klart hemskt gärna fotografera men samtidigt så är det ett stort ansvar så det är inte för inte som man känner en stor press. Men hur skall jag kunna inte berätta för alla tjejkompisarna att det blir bröllop??! Det gick faktiskt men oj oj oj. Det var ju å andra sidan värt det när man fick se hur överraskade alla blev på festen när paret kliver ut i bröllopsutstyrsel! Cissi var så himla vacker och tillsammans var de så underbart fina att det kändes plötsligt som att det inte kunde bli några dåliga kort. Dock är det nog dags för mig att fundera på vad jag önskar mig i fortsättningen. Det är nämligen så att jag har "missat" alla åskväder denna sommar och eftersom jag tycker det är himla häftigt så har jag vart lite lite förargad över att det aldrig har kommit min väg. Men i lördags så passade det tydligen med både ösregn och åska som började tio minuter innan vi egentligen skulle ut och fotografera. Cissi var inte riktigt färdig med året så först spelade det inte så stor roll. Men allt var blött ute och det slutade aldrig riktigt att regna. Kändes precis som det jag hade önskat mig för min första bröllopsfotografering! Inte... 1-1,5 timmas fotografering blev "bara" 45 minuter och jag var lite besviken. Jag hade en hel del bildidéer som vi inte han eller som var svåra att ordna i regnet. Vi fick mest hålla till under ett parttält hela tiden och det är inte så optimalt för variation, inte spontan sådan i alla fall.

När jag sen tittade på bilderna så tyckte jag att det blev väldigt bra ändå. Klart att man direkt hittar saker som man hade kunnat ändra på eller göra bättre, men i alla fall så var jag nöjd med resultatet på de som blev, men fler hade inte skadat. De tradionella poserna ser ändå inte så "tråkiga" ut som jag hade väntat mig, antagligen för att Cissi & UB gjorde bra ifrån sig och inte var väldigt stela eller så. Jag lägger inte upp några bilder utan dessa ska till paret först, men håll ut, det är värt att vänta på att se hur fina de var (om du nu inte var där).

Festen var otrolig! Det blev väldigt lyckat fast de flesta inte var förberedda på en bröllopsfest. Cissis syster var toast-madam och det var strålande gjort. Runt 60 personer deltog på festen; vänner, släkt och gamla jobbarkompisar i väldigt olika åldrar (tror att den yngsta var 1,5år och den äldsta är jag mer osäker på men 79 kanske!). Underbar buffé, spättekaka till efterrätt (premiär för mig) och så hade de varit i Tyskland och handlat så vi inte var törstiga.

Oj oj, vilken grej! Tack skall ni ha och grattis & lycka till!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du var helt underbar Rebecka som fotade oss med gott humör trots förutsättningarna. Hade gärna också tagit fler kort, men även om jag inte har sett korten så är jag säker på att det blev kanon. Möjligtvis hade jag velat ha stövelkorten... Är jättenyfiken på att få se bilderna på oss och på gästerna.

Bara det att du har tagit bilderna är speciellt för oss! Tack!!!