måndag, oktober 23, 2006

Fruhippa & fotouppdrag

Efter att jag såg den där olyckan så gick liksom luften lite ur mig. De senaste två veckorna har jag jobbat på, planerat fruhippa, gjort i ordning kort för Cissis tackkort, till en fototävling samt till ett uppdrag jag har för jobbet (broschyr). Bildhanteringen tar väldigt lång tid faktiskt, särskilt med min gamla slöa dator. MÅSTE verkligen göra något åt det men jag kan inte bestämma mig vad jag skall ha.

Men nu är Cissis tackkort klara (plus gästbok med bilder), fruhippan genomförd, två kort till fototävling med fotoklubben det finns nu ett första utkast för den där broschyren. Och så kommer det en konsult och har internrevision åt oss imorgon så efter det är det lugnare på det viset att jag har en månad till nästa och kan planera lite. Det hade jag inte riktigt gjort till denna interna. Eller jo jag hade planerat att jobba lite i söndags, men så blev det inte eftersom vädret var så fint och för att det var fruhippa dagen innan. Istället fick jag jobba över 5 timmar idag, lite suddigt nu helt enkelt.

Fruhippan blev väldigt bra tycker jag, även om Cissi kanske inte uppskattade alla moment vi hade planerat så tror jag middagen och festen efteråt inte kunde bli så mycket bättre. På dagen fick hon ta sig runt hit och dit på lite olika sätt och dessutom göra lite pinsamma saker på stan (vi var i Varberg). "Fina" kläder hade vi fixat också! Här hon på inlines...










Dock regnade det en hel del så det var ju lite kallt och blött. Men som paus på mitten när Cissi vart i stan, cyklat med ölburkar efter sig, ridigt på Karins pigga Disan så var vi ute på en fin gård med lunchrast på logen. Gympapass på Friskis (i fina 80-tals-inspirerande kläder så klart!), bowling och så middag så klart. Åt så god lax! Sen drog minst 10-12 av oss till Harrys och gjorde alla gubbarna glada bara genom att kliva in genom dörren, hi hi. Lite dans på innestället Oscars och avsluta med kebab på Campino. Inte illa att man orkade det efter att ha klivit upp kl 7.

Förra veckan var jag på fotoklubben också som sagt. En av medlemmarna som är lite haj på det där med digital bildbehandling hade en liten grundlägande genomgång av några fiffiga saker. Kändes väldigt nyttigt! Klart att jag har lärt mig själv en del, men just det där med att jobba med lager har jag aldrig riktigt fått till, men nu fattar jag! Yippie! Vi skulle ha en deltävling med tema "nära". Hade inga sådana där klassiska närbilder som jag hade lust att ta med så det blev
denna (kanske visat innan?) som jag gillar ganska mycket för att den är lite konstig. Sen även bilden på den vissna växten som finns i ett par inlägg lite längre ner. I fotoalbumet finns ett annat kort men på samma motiv, dock tyckte jag nog den här nere var bättre när jag suttit och jämfört länge!

Det är Varbergs fotoklubb som skall bedömma vår tävling så jag får vänta ett par månder innan jag får veta om de var omtyckta eller inte.

Inga kommentarer: