måndag, oktober 09, 2006

Regn & hagel

I lördags hade jag bestämt mig för att ta mig ut i naturen lite och samtidigt jobba på flåset. Och nej, här springs inget, men lite promenad med raska steg förbi stavgångarna skadar ju inte. Så Bilen till Sisjön fick det bli, strålande väder! Men väldigt blåsigt. Så blåsigt faktiskt att ett regnoväder inkl. hagel lyckades överraska mig när jag var halvvägs runt sjön, och då tar det bara 35min att gå runt! Jag hade tänkt att gå 2 varv, men det var hopplöst, regnet var ovanligt blött och kallt. Regnjackan hjälpte ju bara delvis eftersom det regnade på snedden.
Från blå himmel till tråkiga moln:










Sen vågade jag knappt ta upp mobilen när jag stod och försökte ta ett tafatt skydd bakom ett träd. Det ironiska att det var en kille och badade med sin hund precis när regnet började så de kom liksom med på bild bakom träden ...


Snabbt var det över, fram kom solen och bjöd på en vacker regnbåge.

Resten av helgen har varit otroligt lugn. Har haft lilla hunden hemma och varit mycket hemma för hennes skull och för att jag skulle ta det lite lugnt. Varit sköööönt, natti natti.

Inga kommentarer: