fredag, oktober 27, 2006

Rusk & pumpor

Ja nu höstruskar det på ordentligt, men någon ny Gudrun vet jag inte om det är. Ibland är det faktiskt lite skönt att hösten kommer, men det tycker jag nog bara i ett par dagar, sen när alla skor är blöta och inte hinner torka till man skall ut igen så är det väl mindre kul. Kollade faktiskt på gummistövlar igår, kanske blir ett sådant inköp inom en snar framtid. Eller så kanske det skall komma med på önskelistan ... lite konstig är man, inte många som skriver; ”en timmas massage, en mp3-spelare, senaste Dan Brown-boken och ett par skogsgröna gummistövlar” Ha ha.

Förra veckan tog jag fram mitt underbara vintertäcke. Ett duntäcke jag fick av mamma för några år sedan och det är nog min käraste ägodel, svårt att veta i jämförelse med kameran, men täcket gör det helt klart väldigt mysigt! Sen blev det även dags för höstjacka, handskarna och halsduken. Helt ok! Dock ser jag inte framemot vinterdäcken! Jag gillar verkligen inte att köra med dem på.

I tisdags hade vi revision på jobbet, inför den lite större som kommer om en månad. Det kändes faktiskt helt ok, även om man ser att det finns sååå mycket man kan göra. Dock blir jag allt lite ängslig och får magont, märkligt att det är så svårt att slappna av, bara för att man är rädd att det skall vara några större fel. Ingen är ju felfri!

Samma dag var det dags för min första hälsokontroll, via jobbet. Det var ju tusen och en prover, men det var riktigt kul. Det var inga större fel på mig vad det gäller värden, dock var jag visst lite stor om magen ;-) förstår inte aaaaalls vad de menar med det! Nej det är väl inte så mycket att skoja om, men just nu går det faktiskt lite nedåt på den fronten, lite lite. Kul att se att kolestrolet inte var för högt, då har jag i alla fall ätit ganska bra mat även om det varit för mycket.

Folk är tokit shoppinggalna, i förrgår invigde de ett nytt köpcentra i Högsbo som heter 421. På öppningsdagen hade de öppet från 8-22. Det var köer ut på lederna på morgonen när jag åkte till jobbet och nästan lika mycket folk senare. Igår åkte jag dit för att handla på MAXI som också öppnat där. Trodde nog inte att det fortfarande skulle vara sånt kaos, men det var mest kring MediaMarkt. Där stod 200-250 pers i kö på utsidan men väntan ”en ut, en in”, spännande! Var gör man inte för att ha en massa prylar i sitt hem!

Själv gick jag in och bekantade mig med ”min” nya mataffär, stort så klart. Storhandlade när jag ändå tagit mig dig, kändes som om halva lönen försvann på ett bräde, men nu kommer jag inte svälta på länge i alla fall ... En stor pumpa hade de också....


Vägde tydligen 400kg och var odlad i Åsa!

Inga kommentarer: