måndag, oktober 02, 2006

Mini-arkivet

På jobbet har vi ett arkiv-rum. Det är fyllt med en massa saker som kan vara bra att ha. Så småningom skall vi inte ha kvar det så jag har fått uppgiften att rensa ut det mesta, inget heelkul jobb, men förhoppningvis är man glad när det är över. I fredags så börjde jag titta lite i bokhyllorna som står på mitt egna rum. De flesta pärmar där har jag ärvt från min företrädare, och först nu när man jobbat ett par år så har man lite bättre koll på hur mycket användning man har av alla de olika pärmarna. Så efter flera timmar i fredags med genomgång av det mesta så insåg jag att jag satt på "mini-arkivet". Man blir verkligen fascinerad av vad folk sparar på så fort de har utrymme att spara på.

På fredagkvällen hade vi tjejmiddag hemma hos LinaA. Är grymt imponerad av vad alla bjuder på för mat. Det är sällan JÄTTEsvårta saker (tror jag) men så gudomligt goda. Svårt att beskriva maten hos Lina men en typ av ungsrätt med fisk, god sås och räkor.

Det blev en ganska tidig kväll för dagen efter skulle jag på en grundutbildning i vad JAK egentligen är. Jag hann aldrig gå någon sådan innan jag blev inslängd som kassör, så det var lite på tiden nu. Vi hade en väldigt bra kursledare så dagen bara flög fram. På kvällen var det fest, 25-årskalas rättare sagt. Linas Johan fyllde år. Jag ville inte lämna lilla hunden hemma ännu mer själv så många timmar så jag var bara där några timmar. Tog det lite lugnt med den där berömda alkoholen, mest för magens skull. Smakade dock på bålen några gånger och sen var magen i krig så jag hade svårt att somna först. Känns lite oroväckande, men jag har fått lite tips från doktorn och lite medicin så jag skall nog klara ut det här snart.

I söndags morse var det en lite vovve som inte vill sova så länge så jag gick upp, men i ett svagt ögonblick la jag mig sedan igen och vips hade jag somnat igen! Kändes som halva dagen gått när jag väl kom upp. Inväntade Lina och Lina för att de skulle sällskapa en sväng till Frölunda Torg. Men vi hade tagit fel på tiden så de hade precis stängt när vi kom dit. Gick förresten dit i T-shirt! 1:a oktober! Häftigt. Vi tog en liten glass på en italiensk glasseria istället.

Hem, rasta hunden, laga middag och titta lite TV sen var den helgen slut!

Inga kommentarer: