torsdag, september 28, 2006

Snabba dagar

Tiden har verkligen sin gång. Igår hade jag 2 möten (långa visserligen) och ett telefonsamtal på jobbet sen var dagen slut. Kul när det går fort, men det är på något sätt lite obegripligt.

Har fortfarande lite problem med vovven hemma, gillar inte alls att göra sitt med koppel på om man säger så, men jag kan tyvärr inte släppa henne heller. Har en idé om att skaffa ett låååångt snöre så kanske hon känner sig som om och går fritt?! Låter lite märkligt kanske, men vad gör man inte för de små?

Spännande dag på jobbet idag. Jag skulle öppna en 10 liters dunk innehållande en av våra flytande produkter. En kemikalie som påminner om tegelröd målarfärg till färg och konsistens. Dunken var skadad och hade läckt ut i en kartong (men jag kunde inte se hur mycket) så jag skulle bara kolla om det fanns något kvar i själva dunken, måste ju källsortera. När jag öppnar så är hålet förseglat men det är övertryck i dunken så försegligen spricker efter ett litet tag och innehållet kommer flygande rakt på mig; ögon, mun, ansikte, hår och kläder. Utan att överdriva hade jag säkert en halvliter samlat i håret och jag vågade inte riktigt öppna ögonen för jag kände att jag hade massa i ansiktet. Så jag stod där lite hjälplös och spottade och ropade på hjälp om vart annat. Det var människor i närheten så det var ingen större fara. Ögondusch och sen dusch för hela Rebecka =) tror jag skall hålla mig inne på kontoret resten av dagen ... Det är ca 4 meter i taget och det var kladd även där så det måste vart en himla kraft i den där dunken, det nya dunderhonung?

("tyvärr" var det ingen som tog kort, även om jag ropade efter kamera, men det var ingen annan som tyckte det var så prioriterat...)

Inga kommentarer: