måndag, september 25, 2006

Vovve igen

Det var lite kontstigt att vara tillbaka på jobbet och bara jobba en dag. En dag med mest möten dessutom. Inte så många mail som innebär att en massa saker skulle göras, det kändes bra.

Jag har en kompis som bor i Stockholm som jag inte träffar så ofta, han var på besök i Gbg och undrade om vi skulle ta en öl i fredags. Visst, lät bra! Visade sig att vi träffade gemensamma bekanta på stan och jag var visst hemma lite sent.

Sov ut utan väckarklocka dagen efter och vaknar med ett ryck och hjärtat i halsen och tror att jag försovit mig till jobbet. Hemsk känsla, men det blir lätt så när jag alltid har klockan som väcker mig.

Åkte ner till mamma och vi var ute en sväng och tittade på ett hus som jag hade sett på Internet, mest av nyfikenhet. Åt lite middag och sen tog jag med mig en av hundarna som jag skall passa, inte samma vovve som förra gången dock. Nu är det lill Frida, mamma till krabaten jag hade sist. Hon är lite mer lugn och sansad så det skall nog bli ganska enkelt. Dock ät hon inte så van att gå i koppel. Själva gående går bra, men mar går ju ut för att "rasta" hunden också. Hon tror tydligen att vi bara är ute för att gå. I morse släpade hon ut mig fast jag nästan sov fortfarande. Så som hon hade väckt mig så skulle man kunna tro att hon var hur kissnödig som helst. Men väl ute, nähä, ingenting. Tog mig en ganska generös vända men det hjäpte inte. Väl hemma var det min tur att besöka toaletten. Då följer den lilla med in och sätter sig lite sött jämte mig och kissar på badrumsmattan! Vad begär hon egentligen, att jag skall sätta mig ute på gräset och visa hur man gör??!! ;-)

Dagen har varit hemma och lugn idag så att Frida också kan få känna lite ro. Lämnade henne en stund för att åka till ICA för lite mat, det var inte helt populärt...

Dags för dagens sista försök på gräsmatta!

Inga kommentarer: