fredag, september 01, 2006

Det blir inte alltid som man har tänkt sig

Efter mötet med JAK i måndags kom vi fram till att vi skulle säga upp föreningens postbox och det skulle i så fall göra innan månadens slut. Vi är två som har nycklar och skulle bestämma träff på stan en dag för att gå dit och säga upp den. Vi bestämde på torsdagen (som igår) och tyvärr krockade det med en sak jag väldigt gärna hade viljat gå på, men ville inte krångla för det var skönt att få det med boxen avklarat.
När vi väl var där igår så visar det sig att det inte alls var så noga med att komma in innan månadsskiftet, man behövde inte ens skriva under en uppsägning eller få kvittens på nycklarna. Svårt att tro att något med så lite byråkrati har en viss anknytning till staten... Lite snopet för min del som fick gå tidigare från jobbet, köra direkt till stan, sitta i bilkö, hitta parkering och stressa för att hinna träffa den andra styrelsemedlemmen i tid.
Nästa grej. I dag skulle jag hela förmiddagen förbereda ett möte som skulle ta hela eftermiddagen. På lunchen skulle jag skriva JAK Gbg nya budget och verksamhetsplan (innehållet bestämt på mötet) och skicka in det, som sista dag idag. Sen vid 9-tiden så kommer chefen, som sitter i ett annat möte, och säger att jag skall vara med på det andra mötet. Vips var 2,5 tim förberedelser borta. Stressade som en tok med det nödvändigaste, stressade med JAK. Kunde inte vänta med det eftersom det kanske blir sent sen. 5 minuter innan mötet kommer sen chefen och säger att vi måste skjuta på det en vecka för det passar bättre .... Mmm tålamod är en dygd har jag hört, men jag förstår nog inte vad det betyder! Nu har jag plötsligt en massa tid över ...tror jag.

Inga kommentarer: