fredag, september 15, 2006

Transformatorer & internat

Tidigare i veckan så var jag hemma och klippte gräset hos mamma. Det känns liksom kul när man inte måste göra det alltid, utan man gör sina små gästspel. I alla fall hade mamma glömt lite akvarium-tillbehör som det hade växt både blommor och gräs över. Dessa så klart inte jag och körde klipparen rakt över som stendog på en halv sekund. Den hade då klyvt en hel som svart klump som brukar sitta på stickkontakter ibland, elektriker som man är (inte) så gissar jag på att det är en transformator av något stag. Den är stor, tung och solid i alla fall och den där klippare drog rakt igenom... Snacka om att man skall vara försiktig med vad man klipper, kan ju stryka med både det ena och det andra.

På vägen hem stannade jag till hemma hos pappa. Tog en promenad med Barbro, mycket mycket roligare än att vara ute själv som jag var en annan dag i veckan. Då tog jag mig visserligen till Ruddalen och letade upp nya promenadstigar. Men det var mörkt, och jag var själv. Det så ganska fint ut så jag kan tänkt mig att det blir väldigt bra att gå där när det är lite ljusare ute.

Igår fick jag paniktvätta hemma hos Lina och Johan. Frun i huset var inte hemma men Johan bjöd på mackor och film, så nu har jag äntligen sett "Wag the dog". Otroligt bra film! Kul också.

Om en timma börjar min sexdagarskurs, inget Internet på länge då =( Det är ju inte internat och allt. Hoppas ni har det strålande i alla fall!

Inga kommentarer: