onsdag, september 13, 2006

Smink & städ

Lämnade jobbet tidigare igår för jag hade en presentcheck på Body Shop som erbjöd mig gratis "make- up rådgivning, värde 150 kr". Klart man vill testa det, men när jag väl skulle gå från jobbet ångrade jag mig nästan. Gå från jobbet flera timmar tidigare bara för att gå och sminka sig. Men sagt är sagt, och när jag väl kom in till Göteborg i den underbara sensommarsolen så kände jag att det var skönt att vara några timmar för sig själv och göra något trevligt för bara mig =)

Vet inte riktigt vad jag skall säga om resultatet, det blev riktigt bra, men framför allt får man lite tips om vilket produkter de har som är bra för olika saker och vilka färger någon skulle rekommendera åt en. Köpte mig en mjukglass och gick tillbaka till Heden. En bit att gå (från Nordstan) men jag har inte tålamodet (eller plånboken?) att hitta annan parkering i stan, om man skall stå ett tag. Hoppade in i lilla bilen igen och insåg att jag hade en timma kvar innan jag skulle vara på öppet hus med JAK (vi har det en gång varje månad, på Allégården, bjuder på fika gör vi också!) Vad gör man i stan en timma om man inte vill shoppa, snart ska fika och det är rusningstrafik så det inte går att cruisa runt? Nä det var inte lätt att komma på något eftersom jag inte kände för att gå till biblioteket så satt jag och filosoferade en stund och tänkte att det finns säkert någon på Allégården så det var bara till att tuta dit direkt. Precis när jag skulle gå ut ur bilen så kom det en låt på radion som jag varken hört ofta eller nyligen, kunde inte komma på vilken det var. Ändå hade jag ett "minne" av att jag har hört den och verkligen gillat den, liksom diggat lite, så mycket som jag nu diggar ;-) När den nästan var slut så kom jag på att jag hade hört den på Robbie Williams-konserten i somras när Basement Jaxx var förband. Den heter "Good Luck" och de har himla sköna låtar, kan jag rekommendera :-)


På Allégården gick allt bra och vi kom med lite idéer inför framtiden vilket gör att man blir lite taggad. Var ganska trött när jag åkte därifrån, men sen vet jag inte vad som hände, men turbo-Rebecka vaknade till. Jag handlade, lagade mat, diskade, städade upp lite av allt som låg framme, städade i badrummet ... det var liksom ingen hejd på det, utan jag kände mig bara väldigt uppåt!

Ha det soft /Turo-becka

Inga kommentarer: