torsdag, januari 17, 2008

Julen känns långt borta

Det har ju inte blivit så många inlägg på ett tag, så julen har hunnit passera omärkt här. Kan väl bara rapportera att jag överlevde julen även detta år. Ett tag såg det ut som om den skulle spenderas på Varbergs sjukhus eftersom mamma låg inne hela december, men hon kom hem bara några dagar innan jul så det blev stilla julmiddag och TV i lilla huset i Åsa. På annandagen blev jag hembjuden till Åsa, Helenas mamma, eftersom Helena kom hem från Amsterdam över julen. Vi träffas bara ett par gånger om året på sin höjd, men det är sååå roligt att se henne var enda gång!

Dagen efter, tror jag det var, bjöd pappa med mig på något riktigt häftigt. En trumcirkus! Gruppen heter ConRytmo och uppträdde på Lorensbergsteatern. Fyra killar + några lösspringare gav en fantastiskt bra och rolig föreställning på drygt en timma. Svårt att beskriva riktigt hur detta var att uppleva men tyvärr har jag inte hittat några youtube-klipp, men kolla på hemsidan som jag länkade till.

Så för att avsluta julsnacket så kommer här en liten rolig fräckis med jul-anknytning. När man läser den så tycker jag det känns så väldigt avlägset, men det är det ju egentligen inte.


En familj sitter runt bordet då sonen frågar sin pappa: - Hur många olika typer av bröst finns det? Pappan blir lite förvånad, mensvarar:- Jo min son, det finns 3 sorters bröst. I 20- års ålder har kvinnan bröstsom är som meloner, runda och fasta. Runt 30-40 års ålder är brösten som päron, fortfarande fina men lite hängiga.Efter 50, blir brösten som lökar.- LÖKAR?- Ja, när du ser dem, får de dig att börja gråta.

Detta utlägg fick både modern och dottern att se rött, så dottern frågar: - Kan jag ställa en personlig fråga? Mamma, hur många typer av penisar finnsdet?Mamman blir lite förvånad, men ler, tittar på sin man och svarar.- Jo min dotter, en man går igenom 3 faser. I 20-års ålder är en mans penis som en ek, ståtlig och hård.Runt 30-40 års ålder är penisen som en björk, flexibel men pålitlig. Efter50 blir penisen som en julgran.- JULGRAN?- Ja, död från roten och kulorna hänger där bara som dekoration!

Inga kommentarer: