torsdag, januari 31, 2008

Svårt att ta in

För några veckorsedan såg mamma en dödsannons i tidningen, det var en tjej född samma år som mig och kom från Kungsbacka. Var först övertygade om att "det inte var någon jag kände till" för Kungsbacka är ändå inte såååå litet att alla vet om alla. Jag har aldrig gjort det i alla fall. Det visade sig dock vara en tjej som gick i min klass i högstadiet. Det var väldigt längesedan vi träffades, för vi umgicks aldrig direkt efter högstadiet. Men vad som känns kusligt, är att jag träffade hennes föräldrar på Ica runt jul. Vi kände igen varandra och pratade några minuter. De berättade vad båda barnen gjorde nu och undrade var i livet jag hade hamnat. Jag kände mig glad efteråt för det är alltid trevligt att se glada, stolta föräldrar och höra att gamla kompisar har det bra. Bara några veckor senare läser mamma annonsen i tidningen. Från att inte hört hennes namn knappt på 13 år så skapades många funderingar. Jag hade svårt att somna och låg och tänkte på hennes familj. Det är verkligen svårt att begripa.

Inga kommentarer: