torsdag, januari 24, 2008

Mistake

Gah! Inte nog med att de inte var så kul att lägga ut 200 spänn på den där lilla supen, den ställde till ett hiskeligt liv tidigt i morse. Strax efter 4 imorse var det dags att stiga upp och hulka på toaletten om och om igen. Hann lägga mig en liten stund i sängen innan det var dags igen och igen. Usch!! Sen hade den bråttom igenom för att se om gräset var grönare på andra sidan, men ack där bedrog den sig. När det var dags att fara till jobbet hade det lugnat ner sig (skönt, ingen magsjuka i alla fall, bara den där biverkningen som 1 av 1000 eller färre kunde få!) men jag var så svag så svag. Hade det inte varit för att det var utbildning bokad för mig och kollegan hela dagen hade jag klart stannat hemma. De första timmarna innan lunch så hade jag svårt att stå upp mer än 30min i taget och helt vit i ansiktet var det läge att ta en lite paus och äta det lilla som gick ner. Kämpade mig fram till lunchen som blev 2dl jordgubbsyohurt och en tupplur, sen var jag nästan med på banan igen. Helt färdig sen, har inte gjort nåt sen jag kom hem, har inte ens orkat mig ur jeansen på .... 5-6 timmar! Ok, läge för sängen nu i alla fall. Frågan är om jag är så sugen på den andra dosen av samma vaccin som skall tas nästa vecka...

Inga kommentarer: