onsdag, januari 16, 2008

Stjärtfluss

Har precis kommit in på kontoret igen efter en frisk lunchpromenad i vinterblåsten. Men det var i alla fall skönt att få både lite luft och ljus, har inte varit så mycket av det på sista tiden.

Alldeles nyligen var jag sjuk i halsfluss eller liknande. Dagen innan hade jag fått ett nytt kameraobjektiv som jag beställt ett tag innan och väntat tålmodigt på. På grund av de där halsbaskeluskerna hade jag inte riktigt ork till att prova objektivet så mycket men några få provbilder blev det på en vacker ros Lina hade piggat upp mig med.
Nu mår jag riktigt bra igen tack vare pencillin. Tyckte rikigt synd om mig själv där ett tag med feber och allt, men när jag läste vad pencillinet kunde tas för och insåg att det finns något som heter "stjärtfluss" (!) så var jag ganska nöjd med min halsfluss i alla fall!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min lillasyster har haft tåfluss!

Rebecka sa...

Helt otroligt!