lördag, februari 10, 2007

Studio och Dali

Det har inte blivit så mycket skrivande de senaste dagarna. Det är skönt att bara vara lite ibland. I torsdags så var jag iväg på en andra träff, på en "kurs" jag har börjat. Det är det projektet jag nämde förra veckan. Det är en helt ny grej för mig och jag vet inte rikigt hur jag skall skriva för att göra saken rättvis. Orden är laddade och alla har säkert sina associationer, så då blir det svårt att förklara vad det är för mig. Kursen är i alla fall på området personlig utveckling kan man säga.

Torsdag var även sista kvällen jag var hos djuren och i huset. Familjen skulle komma hem på kvällen ganska sent, så jag fixade iordning det mesta och åkte sen hem till mitt egna lilla krypin.

Fredag morgon och en efterlängtad kurs! Jag hade anmält mig till en kurs som heter Givande Studiokurs via Fotosidan.se. Det är en fotograf som heter Janne Höglund som håller 4-timmars kurser med 10-12 deltagare i grundläggande ljussättning vid studiofotografering. Det är kanske inget som jag i första hand kommer att inrikta mig på det närmaste, men det är kul som 17 att få prova på sådan utrustning och ett hum om vad man behöver för att starta upp och lite hur det fungerar. Alltid kul att träffa andra fotografer också. Vi hade en fotomodell som var otroligt duktig och dessutom tålmodig. Vi hade 4-5 olika uppställningar med ljuset, och samtliga skulle prova att fota i alla. Och då blir det ju inte bara en bild så fick posa och posa och posa... men gjorde det väldigt bra! Bilderna blir otroligt häftiga bara tack vare ljuset. Kan inte lägga upp några bilder idag för jag skall kolla med modellen att det är ok först, men sen skall jag visa!!

Fredag eftermiddag/kväll hade jag och Lina det störtmysigt. Gled runt på Göteborgs kalla gator några minuter innan vi bestämde oss för att äta på SPICE. Thaistället modell lite snyggare. Mat + en öl/vin för 105 kändes helt ok. Åt så att jag fick ont i magen, och det var faktiskt ganska länge sedan. Det var mycket vitlök och ingefära på min tallrik, gott. Det hindrade oss dock inte föt att några timmar senare hitta in på ett så gott som tomt Café Dali på Vasagatan och ta en Latte med sött till.

Sen hittade jag nyss Cissi ute i cyberrymden! Kul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska hälsa så gott till dig från Gunnar Weber!
(believe it or not men han har hittat min mamma på nätet...o hälsar via henne, via mig, till dig!)
//carro

Anonym sa...

Vad är detta för kurs du har börjat. måste säga att jag blir himla nyfiken!