onsdag, februari 14, 2007

Herr Valentin

Det måste ju vara så att man bestämde att man skulle ha ett litet jippo i mitten av februari för att lätta upp lite nu när alla bara går och väntar på att vintern skall ta slut, fast men vet att det dock är lite kvar innan det riktigt går att njuta av våren. Så då drog man till med lite rosa och rött, lite kärlek och värme. Och kommers [komm' äsch], inte att förglömma! Sen valde man 14 feb, vilket blir mitten av februari eftersom vi har färre dagar denna månad.

Eller så har det något med den där Valentin som råkar ha namnsdag idag också. Men det tror jag inte, tycker min egna teori verkar helt rätt! =)

Jag har i alla fall utfört vissa kärlekshandlingar idag. Uno fick sig lite skrub och massage på skärmarna och en stärkande schampodusch. Själv tyckte jag att mitt skafferi behövde uppdateras på den magstarka fronten. Sambal Olek, tabasco, CajPes Caramba grillolja, vitlökssås till skaldjursrätt och lite mildare saker som tomatpuré och grönsaksfond. Tror att jag börjar bli lite mer aktiv på matlagarfronten kanske??

Inga kommentarer: