söndag, februari 04, 2007

Extraknäcker som avbytare

Fint väder i lördags! Var ute och promenerade och fotograferade, även om det var i måttliga mängder, särskilt det sistnämnda. Har nog inte sett Gunnebo slott innan, eller så var det väldigt länge sedan. Nu är det beskådat i alla fall, även om omgivningarna var finare. Solen sken och det kändes vååååår. Mmmm.

Knatade även upp på Ramberget och såg lite på utsikten och solen som gick ner. Själva solnedgången var inte så otrolig, men miljön är underbar när man kommer upp lite tycker jag. När jag sen hade varit hemma en halvtimma ungefär färgades halva himlen underbar i rosa och lila toner. Det är en sådan eftermiddag jag skulle vilja stå där ute på en klippa och fotografera med fina stenar i förgrunden till en otrolig solnedgång. De är bara svåra att förutspå. När det är helt klart väder blir det oftast inte så fint, det måste vara lite moln. Men när det är moln blir det ganska ofta bara en grå och inte lika fin. Lite klurigt som sagt. Men skamm den som ger sig, det är ju inte så att jag bor långt ifrån havet heller.

På kvällen åkte jag hem till Mia och Wille. De skall vara i fjällen några dagar och jag skall vakta huset med tillbehör. Det vill säga schäfern Lura, hästarna Harald och Storma och så den svarta katten Tina. De åkte toktidigt imorse medan jag fortfarande sov. Småflickorna kom och sa hej då och kramade mig, helmysigt! Jag som inte gillar nåt på morgonen annars.

Sen fick jag masa mig upp vid åtta och ge djuren mat, elda i pannan och annat. Sen ville jag äta frulle i lite lugn och ro. Då hade Lura iaktagit mig i säkert en timma och undrade säkert varför allt tog sådan tid. Hade försökt leka med mig flera gånger men gav tillslut upp och la sig i korgen med en stor, djup suck! Så efter frukost blev det promenad med en lycklig hund i skogen här intill och sen fick hästarna lite rent att stå på samt lite pyssel med ryktborsten.

Tränade bodypump, åt med Jessica på Karma och handlade mat på Kvantum. Elda lite mer i pannan, lite mer promenad med hunden och mat till samtliga. Ja det är mycket man hinner med när man hoppar upp så där tidigt. Tom lite skidor på TV har det även blivit. Oj oj nu kommer jag sova gott!

Inga kommentarer: