onsdag, juni 20, 2007

Backpack

Idag var jag och LinaA på ryggsäcksjakt. Jag har tittat lite då och då i flera år. Det har ju blivit en del resande, men jag har lånat väska varenda gång, tänkte att det var dags att köpa egen. Har funderat på storlek (55, 60 eller 65 liter) och lite andra funktioner. Har så gott som bestämt mig nu och det kommer förmodligen bli en Haglöfs SEC TRACK 65 Q som på bilden. Den kostar 2200 men jag har 20% på Intersport så då kommer den ner i ganska ok 1760. Idag hade de i butiken samma ryggsäck men som inte heter "TRACK" för ett riktigt bra pris då den skall utgå. Dock bara i 55 liter och efter mycket tänkande vill jag nog ha lite mer. Dock väger den nästan 3kg, den ryggan jag väger mest för nu och det hade gärna fått vara ett kg mindre, men så är det. (TRACK betyder att den är lite mer lämpad för resande som med flyg mm och inte lika inriktad på vandring).
[www.haglofs.se]

Inga kommentarer: