tisdag, juni 12, 2007

Never home?

Ibland undrar jag om jag verkligen behöver mina 52 kvadrat med go balkong?

Måndag: jobbar från 8-tiden, åker direkt en kort sväng till Bosse Bildoktorn, a.k.a pappa, och förklarar oljeförbrukning och konstigt skak i hela bilen. Sen tillbaka till Kungsbacka för att hämta upp Jessica och köra en sväng tiill gymmet. Kände för både styrketräning och konditionsträning så det blev 1 tim + 40 min. Sen var vi tvungna att sitta och ta igen oss lite. Till Ica för att handla, kommer hem och duschar, äter och sitter ner en kvart. Klockan är plötsligt runt 22-snåret och jag bakar en enkel kaka för dagen efter. Inte så mycket jobb, men det blir disk och tar tid i ugn mm. Är pigg och ligger i sängen och tittar på DVD alldeles för länge.

Tisdag: jobbar igen så klart, hämtar Jessica igen, åker till Ica och kompletteringshandlar för Ida som fick tidsbrist när hon skulle förbereda kvällen. Tar vägen förbi mig och hämtar kakorna jag bakade, sen till Ida för att hämta henne och maten och köra allt och alla till Slottskogen. Två trevliga timmar med JAK-folk och flera med underbar god mat på picnic-filt. Vi var till slut 34 st vilket är väldigt många i sammanhanget! Dras med på en kaffe efteråt och kör sedan hem Ida och all disk (stackarn), kör Jessica till tåget och kommer hem 23.35...

Borde spara pengar och bo i en skrubb ... blir bara svårt när man vill ha fest, men egentligen bara då. Hemtelefon är i alla fall helt onödigt sådana här dagar.

Inga kommentarer: