torsdag, juni 14, 2007

Överkänslig?

Jag vet att jag ibland kan gå lite till överdrift när jag reagerar på olika saker. Men är det ingen mer än mig som tycker att Markoolio sjunger lite väl olämpliga texter med tanke på att hans största publik innehar en ålder så att de fortfarande räknas som barn? Jag tänker på den senaste låten som är otroligt trallvänlig och passande sommarlåt (andra Markoolio-låtar har jag inte lyssnat lika noga på). Låten beskriver nog livet för hur många svenskar (killar iaf) har det, men det är liksom inget som förbättrar våra problem med ideal, syn på alkohol och synen på tjejer:

"midsommar ute bland kobbar o skär som vanligt däcka bland buskar och bär"
"Dricka hemkört och cola I en uppblåsbar pool Ja, det ska va reagge på sommarn Lite lullig vardag"
"Charter, ett sunkigt hotel på Kos här släpper våra söta svenska brudar loss kom igen, ge mig allt jag vill ha det är på sommaren som jag mår bra"
(källa: http://artists.letssingit.com/markoolio-lyrics-ingen-sommar-utan-reagge-s841zqx)

Inga kommentarer: