måndag, juni 25, 2007

Sill & body pump

Jag är ofta dålig på att komma ihåg vad jag gjorde eller vad jag var på nyår/valborg/midsommar/födelsedagen ett visst år. Och så har det varit även innan jag var gammal nog att dricka alkohol så det har inget med det att göra. Därför är det här med dagbok ganska bra för det är lite kul att kolla tillbaka och komma på, jasså var det DET året jag var hos Cissi på nyårsfest, som exempel. Alternativt kan man titta i sitt lilla bibliotek med foton och även få bildbevis.

Denna midsommar tog jag dock inte ett enda kort. Det går inte ALLTID att titta i sökaren och hålla reda på var man lägger kameran. Dessutom regnade det ju oavbrutet och så något vacker väder lockade inte heller. Tyckte dock inte att det gjorde sååå mycket ändå, vi hade det väldigt bra! Om jag inte redan berättat det så hade Maja sett till att vi kunde husnappa hennes brors hus som ligger i Lerumstrakten. Bästa läget mitt i skogen precis vid en sjö :o) Bastun var så varm så jag satt mest i det lilla förrummet och det var lagom för mig och badkläderna låg hemma så det blev inget dopp heller, men det är nog lika bra det. Tjejen som ofta förkyld som det är!

Vi hade fixat maten kvällen innan hos mig så det var inte så mycket att ordna; hacka sallad och koka potatis. Det var silllunch med ananaspaj till efterrätt, sen tacopaj med goood vitlökssås. Beslutet att hoppa över natta-mat var bra då inte ens snacksen orkades med. Det blev en bra kväll helt enkelt.

Lyckades övertala mig själv till ett body-pump igår. Det där passet sätter sina spår! Vilken träningsvärk det ger (i ben och rumpa!!) när man inte gått på länge. Gick på ett i förra veckan visserligen men jag behöver kanske 10-15 st regelbundna innan man kan bli lite befriad från träningsvärken. Men det är ju bara smärta, eller hur?

Inga kommentarer: