söndag, juni 10, 2007

Dubbelpremiär

Hade en underbar dag igår. Jag tror att den där Ven-helgen har fått mig in i semesterlunken redan. Känner mig lugn, harmonisk och har väldigt lätt för att njuta av stunden. Fick årets första MC-tur igår då Carlos och jag på åkte in för att titta på Ostindiefararen när hon kom hem från sin Kina-resa. Såg inte själv inkörningen men det var en upplevelse att bara vara i området med alla människor. Var lite tveksam innan eftersom det var 30 grader men med kameran på axeln så brukar jag lockas ut i diverse förhållanden. Sen var det kul-kul att åka hoj också. Inga vidare bilder blev det, mest "jag-var-där"-bilder, sådana skall man också ha. Blev sen en tur genom stan med stopp för mat och även ut till Nästen för glass och filosofiska tankar. Svettigt värre var det också.

När jag väl kom hem så kände jag mig mest redo för att lägga mig ner och dö. Eller inte bokstavligen men du fattar. Kändes dock som ett ypperligt tillfälle att åka och bada, första doppet för iår! Jag är en sen-badare mycket mer än tidig-badare, det har väl tom gått somrar då jag inte badat alls, men det vågar man knappt säga högt. Ringde Jessica och satt ganska snart i bilen på väg till Tjolöholm. Halvvägs kände jag hur trött jag var. Kom på att jag hade varit vaken sen halv sex-tiden, klart att det känns lite. Såg dock fram emot det där doppet så det var bara att köra vidare. Väl där var det ganska lite folk, väldigt lugnt vatten och underbart att bara sitta ner på bryggan men fötterna i vattnet. Jessica hade nämliten ändrat sig om badandet. Jä jä lämna mig i sticket så där, du är nästan lika fräck som min inte så uppkopplade granne ;o). Vi satt en stund och snackade och hade det bara härligt. När klockan var nio och solen stog ganska lågt hoppade jag i, måste varit flera grader över 20 där i viken! Härligt, men inte så lattjo att ligga där och plaska själv så det var ett ganska kort dopp.


Inga kommentarer: