måndag, juni 18, 2007

Sniff the line?

Jag har gjort så lite i helgen att jag knappt kommer ihåg vad ;o)

Inte riktigt så illa men känner ändå att det är dags för en lista, det var länge sedan och så går det fortare att skriva inlägget:

- Såg filmen "Walk the line" ensam hemma i soffan. Bra skådisar och lite halvtrist stämning att se själv.
- Firade Linas födelsedag i lördags med grekiskt restaurangbesök. Vi blev ändå 9 pers! Efterfest med drink och tårta, dock lugn sådan (fest alltså, inte tårtan...).
- Gjorde nada nada nada i söndags.
- Barnkalas innan Linas vuxenkalas. Systerdotter som fyllde 4. Innan man ens fått hej-kramen stod hon och hoppade; "jag är fyyyrya, jag är fyyyra, jag är fyyyyra!!!". "Hej Wilma, kan man få en kram?"
- Bloggvärlden har blivit knasig och sålt ut sig till b-media. Alla flyttar till metrobloggen. Men vi bryr oss inte, eller hur? Detta räknas ju inte som en blogg ändå eftersom jag skulle kunna stänga av kommentarfunktionerna och det hade inte varit någon skillnad...
- Bakade en och samma kaka 3 ggr förra veckan, Jennykaka. Kan receptet nu.
- Lyckade i fredags precis när jag skulle lämna jobbet (7 meter från dörren!) få rollen att agera som katastrofledare när inbrottslarmet gick på grund av att någon annan hade klantat sig. Det tog väldigt lång tid att få ordning på återställning mm. Damen på SOS Alarm tyckte att det var svårt att prata med mig i telefon och bad mig gå någonstans där det inte lät så mycket...(vänta lite, jag skall bara gräva en grop!) Som om inte situationen var stressande nog stod Jessica på Kungsmässan och väntade på mig sen ett tag tillbaka.
- Och här kommer en liten bild från när JAK hade trevligt i Slottskogen förra veckan, picnic!

Inga kommentarer: