torsdag, maj 25, 2006

Fika & konstiga drömmar

Igår var jag och fikade med Jessica, det var ju inte så längesedan sist, men vi försöker att komma itakt med att lönen kommer. Gick till Karma i Kungsbacka som har riktigt god mat, men eftersom det är ganska dyrt går vi inte alltid dit. Jag fick dessutom uppleva världens godaste morotskaka... helt otrolig!! Vi satt några timmar och snackade som vanligt om allt möjligt. Det är väldigt skönt att bara snacka om vad som helst och så länge man bara orkar. Tillslut så börjar man bli trött och det är dags att åka hem.

Inatt, eller rättare sagt i morse, hade jag en väldigt konstig dröm. Mina drömmar är, eller jag kommer i alla fall inte ihåg dem på något annat sätt, ofta osammanhängande och det förändras väldigt snabbt med människor eller miljöer. Det verkar ofta saknas poäng helt och hållet så när man berättar för någon så blir reaktionen; ja ... ? Men nu måste jag ju i alla fall försöka berätta lite av det jag kommer ihåg, håll i er ...

Det finns liksom ingen direkt början eller slut men jag befinner mig i alla fall i värld som påminner om en dataspelsvärld i ett äventyrspel. Känslan av "naturen" och byggnader är det samma och det är inte "konstigt" att det finns stora stentrappor och stenterasser utanför gamla stenbyggnader. Nästan lite som om man har kommit tillbaka i tiden, flera hundra år. Jag tar mig fram på en studsande boll. En sådan där som har två handtag/öron som man hoppade runt på när man var liten. Dock har jag inget minne av att det fanns några handtag på den jag hade, den studsade fram mig ändå. Att jag studsade och inte gick var liksom inte konstigt på något sätt. Jag kommer inte ihåg att jag hade något mål av något slag utan tog mig bara fram där i dessa främmande miljöer tillsammans med min pappa som hade en egen studsboll. Han såg pecis ut som han gör idag, men till sättet var det inte alls samma människa på något sätt. Vuxen men ändå barnslig och hade inte riktigt koll på sig själv så jag kände det som om jag såg efter honom. Plötsligt mötte vi två andra personer som kom studsandes fram. Den ena vet jag inte ens om det var en man eller kvinna, medan den andra såg ut som en kille som denna säsongen har varit med i såpan Big Brother. Vet inte om vi pratade om något men vi studsade vidare och plötsligt märkte jag att alla drack groggar med vodka och apelsinjuice (som jag inte ens gillar), hur man nu kan studsa runt med detta? Och när vi står stilla vid ett tillfälle och jag ser att pappa också dricker så tänker jag att han inte "får" det för han är inte gammal nog... hur skruvat är inte det då? Här vaknar jag av klockan ....

2 kommentarer:

Anonym sa...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»

Anonym sa...

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»