måndag, maj 15, 2006

Skrivsugen

Har kommit hem ganska sent efter en dag fylld med en massa olika händelser. Senast en diskussion i bilen från tjejmiddagen som fick mig att känna gamla känslor. Känna igen och känna på nytt. Hur länge sitter besvikelse kvar egentligen? När jag blev avlämnad vid min bil och såg att den hade blivit lite klottrad så kände jag mig inte ens arg, utan mest lite sur över att det var så onödigt. Men under den sista biten hem så tänkte jag på andra saker som också är onödiga men som har så mycket större konsekvenser. Lite färg på en bil är ju ingenting, särskilt inte på en bil utan värde. Surheten jag kände speglades väl mest för att det faktiskt ligger en hel del mentalt värde i min lilla bil, för att den är min och ingen annans. Men tänk på andra onödiga saker; föräldrar som inte kan ta hand om sina barn eller som tom misshandlar dem till döds och dumpar i en sjö, vad är det om inte onödigt? eller individer som ALLTID vill ha mer utan att ta hänsyn till andra överhuvudtaget, är det viktigt? Ja det är väl lite filosofi-varning på mig nu. Har precis pratat med Tim på MSN en stund. I morgon skall de begrava hans vän Ian som dog i en bilkrasch för några veckor sedan. Han gråter fortfarande varje dag. De tre kompisarna, de som var fyra, träffas på helgerna bara för att prata, minnas och komma vidare. Och jag suckar över klotter på min bil...

Tjejmiddagen var väldigt trevlig hemma hos Cissi idag. Karin var med och gästspelade och vi åt något som kallas Raclett tror jag. En sorts bordsgrill och det var en massa små tilltugg att grilla, väldig gott! Fruktsallad till efterrätt!! Gott som bara den. Den stora nyheten för kvällen var att Cissi och UB hade köpt ett hus samma dag! Så nu är de husägare för en fastighet en liten bit utanför Varberg! Nu plockar hon vuxenpoäng! Är nog lite för trött för att komma ihåg så många samtalsämnen men jag förhörde i alla fall Maja lite om hennes Australien-resa, Karin berättade om sitt nya civilstånd, de pratades lite jobb som vanligt, att Helen hade varit snabb i Göteborgsvarvet, en kortis om Amsterdam och säkert en massa mer.

Är otroligt skrivssugen men klockan är mycket och jag är rädd att det skall bli tradit.

Natti.

Inga kommentarer: