tisdag, maj 30, 2006

Frågvis

Som man kanske har förstått så är jag ganska mycket för att ifrågasätta, fråga, undra och undersöka små vardagliga saker som jag ändå undrar över. Lägg tid på annat som är viktigare kan man tycka, men att verkligen veta om det är någon skillnad på Center och Plopp är ganska kul!

När jag hade köttbulle-noja i helgen så funderade jag på att köpa färdiga, typ Mamma Scans, men efter att en kort stund förnimmat mig den doften som finns i paketet när man öppnar det... så ångrade jag mig.

Men! Då kan man ju faktiskt fråga Scan varför det luktar som det gör:

"Hej! Jag undrar varför det luktar ganska äckligt när man öppnar en förpackning med mammas köttbullar? "

Svar: "Hej Rebecka,

Lök i kombination med vissa köttråvaror ger ofarliga svavelföreningar som ibland kan finnas mer koncentrerat i vissa paket. Den här ofarliga, men ibland lite påträngande, doften försvinner när paketet varit öppnat ett stund.

En av anledningarna till att den uppstår beror på vår snabba process som innebär att köttbullen steks, kyls ner och förpackas omedelbart. Det i sin tur ger hög livsmedelssäkerhet och säkerheten vill vi inte
tumma på. Men vi fortsätter vår forskning för att hitta ett sätt att eliminera den doft som finns när paketet öppnas.

Med vänlig hälsning
NN

Scans Matforum"

Så nu vet vi!

2 kommentarer:

Anonym sa...

I'm impressed with your site, very nice graphics!
»

Anonym sa...

Nice idea with this site its better than most of the rubbish I come across.
»