måndag, maj 29, 2006

Lugna dagar

Jag har haft ett litet skrivuppehåll, det är inte alltid som lusten faller på. Ibland blir jag bara så trött när jag sätter mig vid datorn att det är lika bra att låta bli om man kan. Ingen idé helt enkelt.

Det har varit en otroligt skön långhelg, även om jag nästan har lite dåligt samvete för att jag inte har varit mer social, tänk om jag blir en enstöring ;o) ! Å andra sidan, när jag är ute och flänger en hel helg brukar jag känna att det var lite dumt att jag inte hade lite mer tid för mig själv eller att fixa hemma. Nu har jag i alla fall varit hemma en massa och har också pillat med en hel del. Kan väl lätt säga att jag har försummat mitt lilla hem det senaste och det är just det som är på upphämtning.


Jag har också slappat en hel del, sovit ut, ätit bra mat på bra tider, tagit promenad. Var lite social både fredag och lördagkväll så det var kanske inte så illa som det låter i alla fall. Cina fyller 25 idag (GRATTIS!) så jag var hos henne på lördagen och snackade skit i några timmar och överlämnade lite grillbestick jag hoppas hon får nytta av i sommar. Hon skulle nu i samma veva flytta till ny lägenhet så det var mycket på en gång.

Mamma fick igår nöja sig med ett telefonsamtal på mors dag, jag vill bara vara själv igår. Hemma hela dagen. Låter kanske sorgligt, men ibland är man bara trött, alltså mentalt trött. Gjorde köttbullar i stället, det var länge sedan, så nu har jag en god lunch att se fram emot idag! Dock är jag inte den klassiska typen som har potatis, brunsås och lingon. Det är pasta och ketchup som gäller som för vilken unge som helst :o) .. apropå lunch, det var visst dags nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»