torsdag, maj 04, 2006

Pensionärerna som snodde min lunch

Det är bara så att man SKA inte in till lilla centrala Kungsbacka när det är torgdag, vilket alla så klart skall veta att det är första torsdagen i varje månad (idag!). Jag skulle ju bara köpa sallad och några flaskor vin. Samma ställe, samma parkering men ack så många pensionärer! Allt går verkligen i "slowmo".. jag har inget emot äldre, lika lite som jag har något emot någon annan i en annan åldersgrupp, men jag ville ju så gärna skynda mig tillbaka till jobbet och äta lunch ute i solen för första gången i år. Så då blir man lite stressad när man ser hattgubben som kör mot rött, även om det faktist var helt grönt när han började svänga ...

Jag hade 12 minuter till mat och njut i solen kvar, och då går solen i moln, ha ha. Ja det var i alla fall skönt att vara ute lite och skönt att känna att man nästan brände sig lite på ratten, skönt med värme! Skönt!

Inga kommentarer: