tisdag, maj 29, 2007

Mumsiga hallon

Har precis avslutat det nya favorit kvällsmålet då suget är så där lite lagom; ljumna hallon och A-fil! Helgrymt!

Igår träffade jag LinaA och hennes kompis som är sugen på att hänga med på vår inte så planerade resa. Vi har legat lågt några månader och tyckte att det var dags att ta tag i planeringen. Vi har stått mellan Vietnam och Tanzania. Sen läste jag en del om Costa Rica idag så då lockar det otroligt mycket också! Skall låta Lina få en chans att se om det är något för henne, men hittills verkar det vara det billigaste resemålet att flyga till av de tre. Och väldigt spännande! Stilla havet på ena sidan, karibiska på andra. Regnskog, vulkaner och ett oerhört rikt djurliv. En dröm för den som gillar att fotografera. 99% luftfuktighet kanske är en väl stor utmaning för kameran förstås.

I morse var jag taxi och körde Jessica till Säve. Hon skulle över till England för att hälsa på sin blivande roomie, kolla in skolan och flyga över lite packning. I augusti går det riktiga flyttlasset och då hade jag tänkt att följa med.

Fint väder när jag lämnade jobbet, varmt var det också, jag var pigg och kände för att hitta på något. Men jag hade bokat tvättid, måste ha rena kläder till Ven-resan senare denna vecka. När tvätteriet var klart hade jag ingen annan lust än softa hemma så så fick det bli.

Inga kommentarer: