tisdag, maj 01, 2007

Bonnagille

Sen min tid på Studentkåren i Halmstad känner jag Kjell. Han har rotat sig i Halmstad och har tillsammans med Katarina köpt en gård i skogarna runt Simlångsdalen och Åled; Hertered Västergård. Underbara MC-vägen tar dig dit och naturen är helt underbar. Jag älskar verkligen Hallands natur.


Kjell har som tradition att ha fest på Valborg men jag tror faktiskt inte att jag har varit med på någon innan i år, alltid något annat som har kommit emellan. I år var det även inflyttningsfest. Vi träffades på dagen och började men en kul tipspromenad med Kjells och Kattas bästa ämnen; historia, monarker, politik, damfotboll och så lite från deras bakgrunder. Av resultatet att dömma varken känner jag deras bakgrund så väl eller delar deras intressen ;o)

Sedan bjöds det på våfflor och kaffe på en solig innergård. När kvällen började närmade sig kom ölen fram och vi turades om att dra fram ris till en maj-brasa. Det blev dock ganska dålig fyr på den så det var tur att vi hade hunnit grilla korven innan. Kvällen blev lyckad och jag sov som en drottning.

Inga kommentarer: