söndag, maj 27, 2007

Orkar du hela vägen till sista punkten?

Känns som om jag har varit mätt i 4 dagar. Vi hade en av våra ökända tjejmiddagar i torsdags och sen dess har jag nog inte riktigt kommit ner till ursprungsnivån vad det gäller tom matsäck. Vi fick komma hem till Linas och Martins nya lägenhet uppe i Guldheden den delen precis jämte Landala där andra Lina bor. Cissi hade för mycket att göra så vi var bara fyra. Underbart god mat och som om det inte var nog var det hemmagjord glass och jordgubbar till efterätt. Årets första jordgubbar för min del, mumma! Glassen hade hon spetsad med chokladkross. Får nästan gåshud när jag tänker på det, så gott var det.

Tränade först på fredag eftermiddag, har inte haft tid innan denna vecka, men det är väl så det blir ibland. Det var så klart inte så många där, ganska trevligt. Sen var det underbart att krypa ner nyduschad kl nio på kvällen redan och titta på lite film på datorn och släcka flera timmar senare när jag legat där och myst.

Det blev ingen Hammarkullekarneval för mig på lördagen. Kände inte alls för stora folksamlingar. Satt istället på balkongen och åt sen frukost. Tog en promenad i solen här i området och tittade på allt grönt och blommit som har kommit upp. Sen bestämde sig Jessica och jag att vi skulle gå på bio och se Spiderman 3. Dags att leta reda på de där biocheckarna jag fick i julklapp på jobbet. Har undrat i flera månader vart de tagit vägen. Efter närmare en timmas letande (som blev så långt då jag hittade manssa andra roliga saker när jag väl var och letade i lådorna som jag blev sittandes och tittandes på) så visade det sig att checkarna låg kvar i i julkortet i kuvertet så som jag hade fått dem. Det hade jag inte riktigt trott, men så var det.

Filmen var faktiskt ingen höjdare, men är ju liksom en av de där filmerna man vill se ändå. Specialeffekterna är ju alltid lite häftiga, men inte anpassade från någon som redan hade huvudvärk när filmen började (läs: Rebecka). Efteråt så tyckte vi att en kaffe/the skulle sitta fint. Men då vi hamnade på "Rosen" och ölen såg läskande ut hos de andra som satt där så blev det en öl, och en till och så vidare. Det är så det är när det är bäst, spontant! Lite mer spontant än jag någonsinn hade kunnat gissa, med tanke på att jag la mig strax efter sex på morgonen... Finns fördelar med det också å andra sidan, morgonen var underbar med blå himmel och vackra fågelläten, och man behöver inte längre betala nattaxa på vagnen...

Om du inte ringt mamma och sagt "grattis på morsdag" så är det försent när du läser det här. Jag köpte Thaikäk och åkte hem till min mammsis. Hon behövde lite uppmuntran då grannarna har sökt bygglov om en, för min mamma, inte så trevlig utbyggnad.

Var hos Mia i veckan som var och fotade, men har inte haft tid att titta igenom de korten så det tar några dagar till innan de kommer upp här. Dags att natta!

Inga kommentarer: