tisdag, januari 02, 2007

Ingen början, inget slut

Jag kände inte för att posta inlägg om en massa god jul och gott nytt och god fortsättning och att det lider mot slutet och nu är det nytt bla bla. Visst känns det bra med ett nytt år, men det är också det. Det är samma som med nyårslöfte. Varför avge ett löfte just nu, är det något man vill ändra på eller vill göra annorlunda kan man göra det när som helst, varför vänta till nyårsafton? Jag har i alla fall gjort en del för min hälsa under året som gått, så det skall jag fortsätta med, kroppen vet ju inte om att det är andra januari idag :)

Igår låg jag och Jessica i var sin soffa och glodde på film, sen var det skräpmat och biltvätt. Jag han även med att skanna lite av mina analoga bilder. Började med de roligaste, de från Nya Zeeland. Det är verkligen ett fantastiskt land. Verkligen. Måste tillbaka dit en dag för en resa mer inriktad på vandring. Kunde inte välja en bild från över 100 som jag skannade så det blir en med många på, härligt att se färgerna, även om det är mycket blått så klart.

Annars är det ganska skönt att vara på jobbet, men vissa årsavlutande uppgifter är inte jättelattjo, men helt ok. Hade lite svårt att somna inatt bara när nyårsaftonen var ganska sen och hade satt sina spår. Märkligt att jag har lättare att vänja mig åt ena hållet men inte andra.. på dygnet alltså.

Nyår = trerätters och dans på Jazzhuset i Gbg. Kände en person av 60 eller fler, det var kul även om jag och Jessica kanske representerade delar av den övre kvartilen på åldersfördelningen, he he.

Inga kommentarer: